Nah már én is megéreztem…

2009.02.02. 12:11

Megcsapott a pénzügyi válság fagyos fuvallata most már engem is és elég szarul érint, hogy egyik napról a másikra 16%-al többet kell fizetnem valamiért. A legbosszantóbb dolog az, hogy milliárdokat pumpálnak abba a szektorba aminek köszönhetjük ezt a kellemetlen helyzetet. Bízom benne, hogy mindenki tudja, hogy a pénzügyi szektorról van szó. Valaki elmondhatná nekem, hogy miért kell pénzt tolni a bankok megsegítésébe. Még mindig az a vesszőparipám, hogy ha egy cég nem bír talpon maradni, akkor menjen a levesbe. De ezt nem engedi neki az állam.

Nem értem a bankok részről azt a hozzáállást, hogy ők a válság szerencsétlen károsultjai. Egyszerűen érthetetlen miért nem látják be és ismerik be a felelősségüket abban, hogy miattuk tönkremennek emberi életek.

Játsszák a sértődöttet, kérik, hogy fektess be náluk, mert az neked milyen jó, de hitelt nem adnak ki, vagy csak olyan feltételekkel amiket teljesíteni szinte képtelenség.

Pedig ebből nekem csak az látszik egyértelműen, hogy  forráshiányosak lettek és rohadtul kell nekik a pénzmag.

Elgondolkodtam, hogy miből élnek a bankok, persze lehet, hogy ha most leírom, a hozzáértők kiröhögnek. Szóval a bankok abból élnek, hogy a rájuk bízott pénzt kezelik. Tehát van egy kis megtakarításom, berakom a bankba és kapok mondjuk érte évente 10% kamatot. A kamatot azért kapom, mert a bank egy évig használhatja a pénzem. Ami pénzecskémet odaadtam azt a bank a saját nyeresége érdekében forgatni kezdheti. Mi a legalapvetőbb? Kiadja olyan embereknek hitelbe, akiknek szükségük van rá csak nekik évente 20% kamattal kell visszafizetni. A be és kimenő kamatkülönbségekből kell megélnie a banknak. Ez az alapkoncepció. Persze kérnek pénzt minden egyes tranzakcióért is, de nem az a nagy bolt. 

Tehát mi van akkor, ha nem ad ki hitelt egy bank, hanem csak betéteket vár?

Az, hogy nem lesz meg az a nyereség, ami a működéshez és a betétesek kifizetéséhez kell és a csodában reménykednek, meg abban, hogy az állam úgy sem engedi összeomlani. Ez az én olvasatomban annyit jelent, hogy pilótajátékot játszanak… Persze úgy fogalmazzák meg, hogy a hitelbírálatot megszigorították, mert nem akarnak bedőlt hiteleket. De közben miattuk, dőlnek be a hitelek, és miattuk megy tönkre minden és persze pénzt nem adnak ki, mert nincs.

Száz szónak is egy a vége: A bankok tehetnek az egészről, tehát nekik kell helyre is hozni, vagy menjenek tönkre. Majd jön helyettük új bank, aki épp ésszel fogja kezelni a dolgokat…   

A bejegyzés trackback címe:

https://szucsjoee.blog.hu/api/trackback/id/tr54917941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása