Túlélőtréning

2007.05.20. 23:40

Brazíliai dolgozásom azzal kellett hogy kezdődjön, hogy beutaltak bennünket egy Tréningre, ami lehetővé teszi azt számunkra, hogy minden vízi platformon és hajón munkát végezhessünk. Mi a Riói nyaralásunkat emiatt befejeztük és átszállítottak bennünket Macae-ba. Első körben a sofőrünk nem találta meg a tengerpartot, pedig az szerintem nem egy bonyolult történet, hiszen biztos, hogy a település egyik szélén van. A szállodánk meg a tengerparton leledzett, tehát azt szerintem rohadt nehéz elhibázni, de a sofőrünknek sikerült. A szállodában az első sokk akkor ért bennünket amikor azt mondták, hogy nincs foglalásunk, aztán jobban utána olvastak és rájöttek, hogy van. Azt azért hozzátenném, hogy ez itt Brazília… Ez annyit jelent, hogy sehova nem sietünk és semmin nem idegesítjük fel magunkat. Papírok kitöltés után irány a szoba és itt olyan meglepetés ért, hogy csak na. Nagyon szuper helyre kerültünk. Ingyen internet, akkora ágy mint a lakásom, szép fürdőszoba és pompás kilátás az óceánra. Boldogan konstatáltam, hogy nekem ez itt jó.

Vacsora az étteremben, majd a reggel fél hetes találkozót megbeszéltük a többiekkel.

Reggel csipás szemekkel összetalálkoztunk és vártuk, hogy megérkezzen a szállításunkra kijelölt jármű és csak reménykedtünk benne, hogy nem konflis lesz. Aztán 7 kor kezdett bennünk ébredezni a gyanú, hogy megfeledkeztek rólunk. A telefonszám, amit adtak kapcsolattartóink az azt mondta, hogy 8 után próbálkozzunk. 8 után próbálkoztunk és 9 re oda is ért értünk a busz. Értetlenül álltunk, hogy emiatt kellett felkelni a hajnal hasadásakor…

A tanfolyamon egy fiatal brazil csávó várt aki elmondta tört angolsággal, hogy nem Ő lesz a tolmács hanem van egy expert. Betereltek bennünket az előadóba nem kis felfordulást okozva ezzel a már javában tartó elméleti kiképzésnek. A kiképzés a személyi túlélésről, mentőmellényekről, csónakokról, meg sok egyéb hasonló jópofa dologról szolt. Élvezhettük is volna, ha nem portugálul tartják és egy tolmács a portugált szinkronban nem angolul fordítja a fülünkbe. Szóval azzal telt a délelőtt, hogy csendesen röhögtünk egymáson. Ebéd tartalmas és kiadós volt. Aztán bezsuppoltak bennünket egy buszba, ami ment a világ egyik végéig és azon is túl egy kikötőbe. Ott egy másik oktató kezdett rizsázni valamiről, amiről fogalmunk nem volt. Majd mire feleszméltünk egy motorcsónakban ültünk és mentőmellény volt rajtunk és egy viszonylag nagy hajó felé tartottunk. A hajón a kezünkbe adtak egy overált és egy törölközőt és rájöttünk pengeéles logikával, hogy át is kell öltözni. Aztán megint duma és duma egy 15 fokra lehűtött előadó teremben. Ezután megint azon vettük észre magunkat, hogy taszigálnak előre bennünket és ránk raknak egy menőmellényt és sorban ugráltunk a vízbe a hajóról. Este a szállodában jó érzéssel tértünk nyugovóra, mert csomó izgalmas dolgot csináltunk délután és a nem tűnt el semmink és sikerrel teljesítettük az első napot. Másnap reggel megint késve érkeztünk, mert gyalog mentünk és azt mondták nekünk, hogy 9 kor kezdődik a tortúra, de közben 8 kor kezdődött. A fene sem érti a Brazilokat. Tűzoltás volt a napi project. Én ekkor már úgy megvoltam fázva az állandó klímától, hogy alig álltam a lábamon. Ezek akkor is nyomják a klímát amikor kúrvára nem kéne, de hiába szóltunk nem is fogták fel, hogy mit beszélünk. Talán nyelvi akadályok merülhettek fel? J A harmadik nap elsősegély negyedik nap környezetvédelem. Sikerrel teljesítettük a tanfolyamot, annak ellenére, hogy egy hangot nem értettünk belőle. Remekül szórakoztunk és sokat unatkoztunk. Viszont egy rossz szavam nincs rá, mert olyan oktatók voltak, akik úgy is elő tudták adni a mondandójukat, hogy mi is megértettük. A kaja egyszerűen remek volt. A szervezés pedig, attól eltekintve, hogy reggelente mindig elfeledkeztek rólunk, tökéletes volt. Figyelembe véve azt a tényt, hogy legalább 200-an voltunk a tanfolyamon.   Kaptunk kis igazolványt is és ezzel egyedülállóvá váltunk kis hazánkban, mert csak nekünk van ilyen.

Bravó szerevezők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

six 2007.06.05. 10:18:03

Hihi, nekem is van egy minősítésem, ami Magyarországon csak két embernek van. Mit nekem CISA meg MBA, amikor NICE (Network Intelligence Certified Engineer) is lehetek? :-)