Okmányiroda part 3

2008.08.28. 13:25

Ma megint okmányirodai elfoglaltságom volt és ez is kellemes meglepetéssel végződött, bár volt az ügyintézési időben 10 perc amikor a pumpám az égben volt, de mindent összevéve 10-ből 8. És ez nem semmi...A részletek a következők:

  • Egy totálkáros kishaszon-gépjárművet kell kivonatni a forgalomból
  • Cég tulajdonában van a jármű
  • EU-n kívüli a vásárló emiatt nem kell bontási engedély
  • Az autó régebben hiteles volt, de az már kiegyenlítésre került
  • Régebben volt egy önkormányzati elidegenítési tilalom, de az is már sok hónappal ezelőtt megszűnt
  • A jármű nem mozgásképes, tehát nem a saját lábán hagyja el az országot

 Mi is kell ilyenkor a kivonáshoz. 

  • Törzskönyv
  • Adásvételi szerződés
  • Forgalmi
  • 2 rendszám
  • Aláírás címpéldány
  • 30 napnál nem régebbi cégkivonat
  • Személyes okmányok
  • 1800 Huf

 Mivel egy nagyvárosban az okmányirodákban rettenet időpontot foglalni emiatt a lakóhelyemhez közeli okmányirodát választottam az ügyintézés helyszínéül, mert ezt a típusú ügyet bármelyik okmányiroda elvégezheti. Ezért reggel 8-ra elmentem a Hódmezővásárhelyi okmányirodába ahol a sorszám tépése után láttam, hogy 5-en vannak előttem. Ez nem volt baj, mert két ügyintéző foglalkozott ezekkel az ügyekkel. 20 percet vártam és rám is került a sor. Előadtam a feladatot az elsőre nem túl bizalomgerjesztő ügyintézőnek, aki neki is látott az ügynek.. Elkezdett számítógépen adatokat lekérni és közölte, hogy kéri a foglalás alól feloldó Banki nyilatkozatot. Mondom az nekem nincs, mert így is kacifántos úton került hozzám a  jármű törzskönyve,de azt is mondtam, hogy a törzskönyv bizonyítja, hogy minden okés. Erre mondták, hogy nem… Arcom ekkor lila lett, az idegtől, mert akkor állhatok sorba újra meg szerezzem be a papírt, meg egyébként is. Hogy a francban van az, hogy egy másik önkormányzat foglalást ad ki egy járműre, aztán visszavonja a foglalást és azt nem jegyzi be a rendszerbe. Illetve mi az, hogy nem elegendő a törzskönyv arra, hogy én vagyok a tulaj. Ekkor az ügyintéző mondta, hogy a Banktól átkérhetem ide is az okmányirodába faxon a feloldó nyilatkozatot. Hívom a bankot, persze pont akkor merült le a telefonom. Mondtam az addigra már egyre szimpatikusabb férfi ügyintézőnek, hogy fel kell tölteni a telefont és az autóból felhívom a Bankot és átkérem a papírost. Mondta, hogy rendben, felírta a számot és ideadta a csekket az 1800 Huf-ról. Vissza az autóhoz, telefon töltőre, bank hív, kikönyörög a faxolás, postán csekk befizet, majd vissza az okmányirodába. 1 azaz egy perc várakozás után szólított az addigra már jófej státuszba áthelyezett ügyintéző. 3 perc alatt kivonta a forgalomból a járművet és kész….

Nem hittem el, hogy egy ilyen kacifántos dolgot így elintéztem, de jó esett. Az ügyintézés közben a hivatalnok még el is sztorizgatta, hogy azért nem vezették ki a másik önkormányzatnál a tiltást, mert akkor nekik, vagy a banknak kellett volna kifizetni a 1800 pénzt. Érteni nem értem miért, de ez most nem is lényeg.

A lényeg, hogy 2 óra alatt utazással elintéztem a jármű kivonását a forgalomból…

  • Ügyintéző segítőkészsége: 10/10
  • Ügyintézés minősége: 10/10
  • Környezet: 10/10
  • Bürokratikus akadályok: 5/10
  • Végső minősítés: 8/10   

A bejegyzés trackback címe:

https://szucsjoee.blog.hu/api/trackback/id/tr37637686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása