Magyar utópia.

2010.04.29. 13:18

Azt hiszem, hogy zavar van az erőben, legalábbis úgy érzem. Görögországi eseményeket elnézegetve a következő dolog jutott eszembe.
Magyarország egy expresszvonaton ül és egy leomlott híd felé száguld eszeveszetten. Megállásra nem sok esély van, gyakorlatilag nulla, el fogja érni a szakadékot és bele is zuhan. Miért is gondom ezt?
A számokból. A magyar gazdaság nem versenyképes. És itt nem csak 1-1 cégre gondolok, hanem az egész ország társadalmi és demográfiai berendezkedése eleve megpecsételi a sorsát.
Egy választást meg lehet nyerni azzal is, hogy nem szólok semmit, vagy hogy nem mondom el, hogy mit akarok csinálni. Egy választást meg lehet nyerni akár kétharmados többséggel, úgy hogy valaki más mindent tönkretesz, és a leendő nyertes csak bölcsen hallgat. Ez történt.
Megnyerte a választást és most ezzel a hatalommal tenni kell valamit.
Én hiszek a demokráciában, ezért nem hiszem, hogy új császára lett Magyarországnak. Hiszem, mert ezt kell hinnem, de azért vannak dolgok amik aggasztanak. Például Görögország. A számokra visszatérve. Egy ország akkor sikeres, az én egyszerű felfogásom szerint ha, a benne élők egymásnak hátukat összevetve küzdenek érte. HA ez az egység megbomlik, akkor nem lehet sikeres. Akkor sem sikeres, ha a küzdők aránytalanul kevesebben vannak azoknál,mint akiknek már nem kell küzdeni. Nem szeretném bántani a nyugdíjasokat, mert ők nem tehetnek semmiről. De az országunk rettenetesen elöregedett.
Kevés a fiatal ahhoz képest, hogy mennyi az idős. Azt már korábban is kifejtettem, hogy rossz az arány. De erről nem tehet senki. Viszont én már ezt egy kicsit unom. Dolgozok éjjel-nappal termelem a pénzt, hogy tudjak adózni. A feleségem ugyanezt teszi. Befizetjük tisztességgel azt amit kell. És azt látjuk, hogy nagyobb százalékot fizettünk be, mint ami nekünk maradt. Ne is menjünk bele az arányokba. Nem érdekes. Az ismerőseink barátaink is így vannak vele.
Mégis azt látjuk, hogy nem jó. Több mint 15 éve aktív tagja vagyok a társadalomnak. Fizetem a nyugdíj dolgokat, egészségügyi és egyéb adókat. Elképzelhetetlen összegeket fizettem már be a jövedéki adóba is. Az ÁFA-ról ne is beszéljünk. 15 éve azért fizetek, hogy fent tartsak egy nem működő rendszert ami egy expresszvonaton ül és robog a szakadék felé.
Nincs kiút. Ha azonnal visszafogja az állam a kiadásokat, azonnal lecsökkenti és újraszámolja a segélyezési és nyugdíjrendszert, akkor az utcára mennek és tüntetnek.
HA nem fogja vissza, akkor tönkre megy az ország, mert mi is elmegyünk innen és inkább olyan országnak fizetek adót aki, meg is becsül és azt mondja, hogy barátom nekem csak a fele kell. Akkor meg nem lesz aki fizesse. Mindenki azt mondja, hogy a magyar röghöz kötött nép. Hja. Anyám az. De én már egyre kevésbé ragaszkodom a rögeimhez.
Hogy állítható meg. Van aki szerint adórendőrséggel, a szólásszabadság korlátozásával. Mások szerint másképen.
Én sokáig bizakodó voltam, de már nem. Szerintem ez a szakadék már túl közel van.

A bejegyzés trackback címe:

https://szucsjoee.blog.hu/api/trackback/id/tr151961769

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Újra terítéken a svéd nyugdíjmodell 2010.04.30. 12:53:54

A KDNP fenntartja korábbi javaslatait, amelyek többek között a nyugdíjrendszerről szóltak - jelentette be Harrach Péter. A párt alelnöke, leendő frakcióvezetője ezzel egyértelművé tette: a svéd modellt támogatják.Így 70 éves kortól bevezetnék az államp...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása