Törvény amit nem értek I.

2009.07.24. 09:58

A dolog most a jet-ski-vel kapcsolatban került elő. Előre bocsátom, hogy én nem szeretem a jet-ski-ket sem azok használóit, de azért felhorkantam amikor kiderült, hogy nem lehet használni csak arra kijelölt pár helyen. Kérdezem én, hogy miért?

Fürdeni nem lehet a folyóvizekben, csak az arra kijelölt helyeken. Azaz a paraszt nem mehet be akárhol a vízbe.

Akkor nem értem, hogy miért nem lehet hajókázni a vízen. Az hogy mivel az hót egál. A hajóvezetői engedélyt kell úgy kiadni, hogy kijelölt strand közelében csak 10-el lehet menni motoros hajóval. Ennyi.

Ezt találtam még a világhálón:

A víziközlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény értelmező rendelkezései szerint vízi sporteszköz a vízen való közlekedésre alkalmas, rendeltetésszerű használata esetén úszóképes és kormányozható, kedvtelési rendeltetésű, hajónak, kompnak, csónaknak nem minősülő vízijármű. A motoros vízi sporteszköz pedig természetesen ugyanennek a motorral hajtott változata, mint például a jet-ski is. Ugyanez a törvény rendelkezik arról is, hogy motoros vízi sporteszközt - s így jet-skit is - tilos üzemeltetni a Magyar Köztársaság területén, s ezalól csupán a hajózási hatóság által, területileg illetékes önkormányzat egyetértésével kijelölt pálya kivétel. Magyarul a hivatalos szerv által kijelölt pályákon kívül tilos jet-skizni.

Forrás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szucsjoee.blog.hu/api/trackback/id/tr681264547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása