NA ez a debasz...

2009.08.30. 08:43

A SZIN-t az az a szegedi ifjúsági napok fesztivált az utolsó este csak éjfélig engedélyezték, mondván túl hangos és erre sok-sok lakossági bejelentés is érkezett. A Főjegyző kapcsoltatta ki a zenét. A SZIN az első este kibasz hangos volt, ezt el kell ismerni, de kit érdekel, hiszen 1 évben 1x van SZIN. A többi este nem volt olyan hangos, bár a nyugdíjas belvárosba betonozott vén rohadékok másképp élhették meg, hiszen őket csak a Tisza választotta el a koncertektől.

Azt hiszem ez a pár sor már jelzi, hogy mi a véleményem, de azért kifejteném jobban.

Egy város akkor él, ha sok a fiatal, van egyetem, van folyó és van nekik sok program, márpedig Szeged emiatt egy élő modern városnak számít kishazánkban. Néhány rokonom Nagykanizsán lakik és ott ha van is valami kis falat program, akkor az emberek nem mennek el rá.

Én Szegeden élő fazon vagyok és nem túl fiatal már, jó nem is öreg, de a disco-k helyett már inkább kocsmákba szeretek beülni a haverokkal, aztán hulla részegen hazaporoszkálni. Ez valószínűleg a korral jár. Viszont a SZIN-re elmenetem volna, ha engedte volna az időm, pénzem, energiám.

A SZIN egy fesztivál, ahol lehet egy csomó mindent csinálni és ennek körítésére hívnak zenekarokat, hogy nyomják a háttér-vokált. Ha meg olyan zenekar lép fel ami érdekel akkor megnézi az ember állva, billegve, vagy akár tombolva a színpad előtt. A többi időt meg sörözéssel, kajálással, meg röhögéssel tölti a magamfajta nyárspolgár a haverok társaságában. Napközben mit csinálnak a fesztiválozók? Fürdenek a medencében, játszanak és a többség meg őket nézi, egyszerűen örülnek, annak  hogy szabadon élhetnek.

De mik a félreértések és miért nem szeretik őket bizonyos körök?

A SZIN évről évre egyre sikeresebb és ennek nem az az oka, hogy milyen szuper bandák vannak tömegével elhívva, hanem a hely jellegzetessége. A szegedi partfürdő adja meg a helynek a bukéját. Viszont Magyarországon a sikert úgy mérik, hogy mennyien irigyek rá és mennyi ember akarja magáénak tudni. A SZIN nagy lett és most már sokan komolypénzt látnak, láthatnak benne. Nekem azt tanítottak még a suliban 100 éve, hogy minden cselekedet mögött gazdasági érdekeket keressek. Tehát az egyik ilyen oka a gazdasági sikersségre való irígység.

Továbbá, sokszor azzal jönnek az okosok, hogy mennyi bevételt hoznak ezek a fesztiválok a településeknek, ahol tartják. Lehet, hogy hoznak egy elenyésző adóbevételt, de szerintem a fesztiválokon működő vendéglátósok már régen kitalálták, hogyan kell adófizetést elkerülni. Tehát azok is irigyek akik nem tudtak korlátlan mennyiségben sört mérni.

Hisztériázhat a politikai ellenzék, hiszen a SZIN nem az ő gyermeke és Szegeden az ellenzéknek nagyon szava nincs. A Polgármester úgy beette magát ide, mint Kósa Debrecenben.  Tehát nekik is érdekük, hogy valami kis balhé árán halassák a hangjukat.

Utolsóként pedig szeretném megemlíteni a számomra legvalószínűbb csoportot, akit hívjunk egyszerűen unatkozó, belvárosba bebetonozott, 150 négyzetméteres körfolyosós lakásban egyedül élő idős hölgyeknek.

Mint minden városban Szegeden is az igazán öregek a „legbelvárosibb” lakásokban élnek, mert nekik ezt kiosztotta a párt, mert a 10 éve meghalt férjük valami pártfunkci volt, és emiatt ő már ebben a lakásban fog meghalni. Az hogy képtelen takarítani és hogy az egész ház a nyugdíjass öregszaggal van tele, őt nem zavarja, mert nem érzi. A szeme sem jó már, de a füle… Az remekül működik. Na és őket rohadtul zavarja a zaj, meg hogy jól érzik magukat az emberek. Persze a piás, drogos fiatalok látványa is különösen zavarja őket. Különösen éjjel 1-2 között zavarja őket amikor az a sok tébolyult fiatal hazafele tart a szállására. Csak azt kérdezném meg, hogy mi lófaszt keres a nyanya olyankor az utcán? Vagy az elhúzott függöny mögül látja és az háborítja fel? Mindegy…

Van ötletem a megoldásra, hogy ilyen többé ne történjen, hacsak ez a kis cirkusz nem véglegesíti a SZIN-telenséget.

Minden évben mielőtt meg nem kezdődik a szervezése a következő évi fesztiválnak egy szegedi népszavazást kell tartani a kérdésről. Mindegy, hogy hogyan kerül megfogalmazásra Szeretné e, ha idén megrendezésre kerülne a SZIN? Vagy, - Zavarná e ha idén is megrendezésre kerülne a SZIN. Ez a demokrácia. Az egyszerű többség akarata érvényesül és kész. Ilyenekért lehet szavazást kiírni….

 

Talán a belügyekkel…

2009.08.22. 16:44

Az, hogy a magyar köztársasági elnök és direkt írom kisbetűvel, másodszorra kap kosarat egy szomszéd országtól, szerintem komolyan jelzés értékű…

Mi a lófaszt keres ott? Miért kéne neki oda mennie? Miért nem a belpolitikai helyzettel foglalkozik?

Én személy szerint felkérném a köztársasági elnököt, hogy ne a külföldi politikával, hanem a magyar politikával foglalkozzon…

 

Törvény amit nem értek I.

2009.07.24. 09:58

A dolog most a jet-ski-vel kapcsolatban került elő. Előre bocsátom, hogy én nem szeretem a jet-ski-ket sem azok használóit, de azért felhorkantam amikor kiderült, hogy nem lehet használni csak arra kijelölt pár helyen. Kérdezem én, hogy miért?

Fürdeni nem lehet a folyóvizekben, csak az arra kijelölt helyeken. Azaz a paraszt nem mehet be akárhol a vízbe.

Akkor nem értem, hogy miért nem lehet hajókázni a vízen. Az hogy mivel az hót egál. A hajóvezetői engedélyt kell úgy kiadni, hogy kijelölt strand közelében csak 10-el lehet menni motoros hajóval. Ennyi.

Ezt találtam még a világhálón:

A víziközlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény értelmező rendelkezései szerint vízi sporteszköz a vízen való közlekedésre alkalmas, rendeltetésszerű használata esetén úszóképes és kormányozható, kedvtelési rendeltetésű, hajónak, kompnak, csónaknak nem minősülő vízijármű. A motoros vízi sporteszköz pedig természetesen ugyanennek a motorral hajtott változata, mint például a jet-ski is. Ugyanez a törvény rendelkezik arról is, hogy motoros vízi sporteszközt - s így jet-skit is - tilos üzemeltetni a Magyar Köztársaság területén, s ezalól csupán a hajózási hatóság által, területileg illetékes önkormányzat egyetértésével kijelölt pálya kivétel. Magyarul a hivatalos szerv által kijelölt pályákon kívül tilos jet-skizni.

Forrás

 

Ejmár...

2009.07.24. 09:42

Mivel szeretné még Magyarország leminősíteni magát? A korrupcióval már sikerült. A gazdaság teljes szétverésével már sikerült. Faszfej törvényekkel is sikerült. A sportban is sikerült. Tegnap, egy focimeccsen.

Utálja ezt az országot és a benne élőket már mindenki. A közvetlen határainkon levő országok csakúgy mint a távoliak.

Egy normális világban és talán egy normális országban úgy néz ki a  sport, hogy van egy maréknyi sportoló, akik sporteljesítményük alapján megméretnek, ezt hívják versenynek, meccsnek. Az ő sportteljesítményűket kísérik figyelemmel azok akiket érdekelnek ezek az eredmények. Ők a szurkolók, drukkerek. Ezek a szurkolók, drukkerek biztatják is favoritjukat, hátha az segít. Amennyiben értenek is ahhoz a sporthoz, akkor nagyon jól tudják, hogy mennyi munka, edzés van a sportolók mögött, amire odajutottak, hogy drukkolni lehet nekik.

Éppen emiatt a versenytársakat is illik tisztelni, hiszen Ők is rettenetesen megdolgoztak azért, hogy a saját favoritunk méltó versenytársa legyen. Ebből a gondolatmenetből egyenesen következik, hogy a versenytárs szurkolóit is tiszteletben kell tartani.

Ez az én utópiám.

De mi is van most?

Nem értünk a sporthoz, mert fogalmunk nincs arról mennyi erőfeszítés van mögötte. Csak azt látjuk, hogy össze lehet csődülni egy helyre sokan és lehet hangosan kiabálni.

Lehet összeveszni másokkal és lehet balhét csinálni.

A sportteljesítményt már régen nem értékeljük, hiszen a tegnap meccs sem arról szólt, hogy A vagy B csapat jól játszott, hanem arról, hogy mennyi szar történt a meccsen.

Arról meg már ne is beszéljünk, hogy milyen a magyar vendéglátás…

Ilyen… Eljönnek hozzánk egy szomszéd ország sportolói és azok szurkolói. Rendőrségi felügyelet mellett mennek be a stadionba, majd mennek haza. Nem szálnak ki a buszaikból, nem isznak 1 sört a kocsmában, vagy nem vacsoráznak meg egy étterembe.

Más épeszű országban, más épeszű sportágban miért lehet az, hogy eljön a szerb vízilabda-válogatott, majd jól leboxolják egymást a vízben a magyar vízilabda-válogatottal, aztán elmennek vacsorázni esetleg még össze is futnak ellenfeleikkel és mégsem hallunk ilyet. Abban is biztos vagyok, hogy ha valaki Magyarországra látogat, mert éppen itt van kajak-kenu világbajnokság, akkor az igen is itt vendégnek érzi magát. Nem egyszer láttunk éjszakai szórakozóhelyeken közösen mulató versenytársakat.

Szóval visszatérve a tegnapi attack-ra. Kinek az érdeke az, hogy 5-6-10 ezer potenciális vásárló, aki, ha csak egy estére is, de fogyasztana valamit, ne fogyasszon semmit?

Kinek az érdeke, hogy bárhova megyünk Európában ilyen legyen a megítélésünk?

És miért kell olyan sport, ami nem a sportról, hanem a szurkolók vandalizmusáról szól?

 

Azt mondják, hogy az ingatlanadó arra való, hogy az XY értékű ingatlanok után ZK % adót kell fizetni, mert a csúnya magyar emberek lopnak, csalnak, hazudnak, és bazi nagy házakban laknak. Mivel bevallott jövedelmük nincs, emiatt nem szabadna, hogy pénzük legyen ekkora ingatlanra.

Ez igaz…

De van 10 apróság, a teljesség igénye nélkül 

  • Hogy is van az, hogy húzhatunk egy vonalat és azt mondjuk, hogy ettől az értéktől gazdag vagy ez alatt meg nem? Azt hiszem ez erősen kimeríti a diszkrimináció tényét.
  • Hogy is van az, hogy ha van 10 darab XY érték alatti, de csak nagyon kicsivel alatti ingatlanom, akkor én nem számítok gazdag embernek és nem kell adót fizetnem, pedig gyakorlatilag 9x XY értékű vagyonom van?
  • Hogy is van az, hogy nem létezik Magyarországon megfelelő nyilvántartás az ingatlanok értékéről, de mégis meg tudták határozni, hogy ha Budapesten a 12. kerületben lakok egy házban, mennyi a házam négyzetméterára?
  • Ha van egy olyan házam ami 10 Ha földön fekszik a szabadsághegyen, de a ház csak 55 Nm alapterületű, akkor én nem számítok vagyonosnak:
  • Miért élveznek a nyugdíjasok mentességet a XY értékhatár alól?
  • Miért nem kell fizetnem ha csak egy forintal az XY értékhatár alatt vagyok és miért kell ha 1 forinttal az XY értékhatár fölött vagyok?
  • Ha megveszek magamnak egy ingatlant, akkor nem kell utána illetéket fizetnem?
  • Ha én veszek meg egy ingatlant, akkor nem az agyonadóztatott jövedelmemből teszem?
  • Ha van egy XY + 1 forintos értékű ingatlanom a feleségemmel közösen, akkor az én tulajdoni arányom utáni összeg bőven a határ alatt van és akkor nem kell fizetni senkinek?
  • Miért kell nekem még több adót fizetnem?

Ez nem tud működni, mert:

  • Nincs ideje a bevezetésre ennek a kormánynak
  • Nem fogják az emberek bevallani jól és inkább bevállalnak egy kis pereskedést az APEH-el
  • Egyszerűen ostobaság azt mondani, hogy minden békés megyei városban ugyanannyi a lakóházak értéke. Lásd gyulai fürdő melletti lakóház és tótkomlósi településszéli lakóház.

De akkor meg mi az értelme az egésznek?

 

Történet: Vennél egy lakást amit ujjépítésűként hirdetnek. Elmész megnézed és azt látod, hogy tényleg szerkezet-kész. Tehát te ezt újnak minősíted. Aztán jön a döbbenet. Az adásvételi szerződésen egy magánember neve van és nem egy cégé. Ez azért érdekes, mert el sem tudod képzelni, hogy a picsába vállalhat garanciát egy magánember egy komplett 14 lakásos társasházra. Aztán egy kicsit beljebb ásol a dologba. Először megvizsgálod, hogy mennyi illetéket kell fizetned a megvásárolni kívánt ingatlanra.

Mivel új emiatt 15 millió forintig illetékmentes és az e fölötti rész pedig 6%-al adózik. Tehát az illetékfizetés kötelezettség 100k forint alatt marad. De mitől számít újépítésűnek? Attól, hogy az ember az építető cégtől vesz meg. Tehát, ha ez a cég, valahogy átjátszotta a cégvezető nevére az ingatlant, akkor már nem számít új építésűnek és 4 millió forintig 2% és az a fölötti összeg 6%-al illetékeződik.

Tehát ha kinézel egy 16 és fél millás szerkezet-kész lakást, akkor erősen a különbség 750K forint. Ami nem elenyésző, ha figyelembe kell venni, hogy ezt az illetékhivatal gyakorlatilag 45 napon belül ki is szabja.

Miért is nem kell sajnálni az építőiparban vállalkozókat? Mert az illetékmentességet ők remekül ki tudják használni adózási szempontból.

Hogyan is nézhet ki a gyakorlatban a történet:

A cég megvesz egy ingatlant és elkezd rá építeni, felhúzza a fő falakat és rárakja a tetőt, majd kitalálja a lakáselosztásokat. A falak megvannak elszeparáltak a lakások ezzel ő gyakorlatilag csinált egy szerkezet-kész házat, erre már adnak külön helyrajzszámokat asszem. Ezután, mivel a cég vezetője rakott be az építkezésbe magánpénzt, cserébe ő veszi meg a berakott áron, de az illetékmentes határ alatt a lakásokat. Gyakorlatilag ingyen. Ettől kezdve az értékesített lakásokat ő már magánemberként adja tovább és fizet érte 25% adót. De ha cégként adná, akkor kellene fizetnie, áfát, meg a cég forgalma után mindenféle himihumi dolgokat, kb 60% értékbe és még utána kellene kivennie a cégvezetőnek a nyereséget ami gyakorlatilag a végére olyan 25% lenne jó esetben. Tehát az építő 50 % al többet kaszál így mintha cégként adná el.

Én nem sajnálom tőlük, mert ez okos módszer. Igaz egyféle adóelkerülés, de akkor is briliáns, csak sok magánpénz kell hozzá, de ha van akkor több marad.

Mikor derül ez ki?

Az adásvételi szerződés aláírásakor, vagy akkor sem, mert az emberek nem gondolkodnak ezen. Én is csak azért gondolkodtam el, mert igénybe akartam venni az új lakás utáni illetékmentességet és kiderült, hogy nem közvetlenül vásárolnám az építtetőtől. Azaz de, csak mégsem. Hiszen az építtető cég nem egyenlő az építető cég vezetőjével.

A másik nagy kérdés az, hogy ha én erről a tudok és mégis megveszem a lakást, akkor nem válok e bűnrészessé???

 

Tényleg nem értik…

2009.05.06. 20:10

Olvastam ma egy Tóta beírást és kiakadtam, na nem a szerzőn, vagy az íráson, mert azzal teljesen egyetértek. Amin kiakadtam az a hozzászólások. Egyszerűen nem értem, hogy miért ilyen buták a magyarok. Miért nem értik meg, hogy mindenért meg kell dolgozni és semmi sincs ingyen? Amit a MÁV-nak odaadnak azt tőlem, vagy a családomtól veszik el. Ami pénzt a tanárnak, vagy bármely más állami dolgozónak odaadnak, azt bizony nekem meg kell termelni.

Persze most nekem lehet esni, hogy mindenki megdolgozik a pénzért és mindenkinek jár a fizetése, de könyörgöm miből?! Ebben az országban a nemzeti terméket a lakosság 15%-a állítja elő. Bármerről is nézzük ennek a 15%-nak az adójából kapja a fizetését a tanár, az orvos,  a mentős, a mávos, az állami villamosipari dolgozó. Ebből a pénzből kapja a pénzét a 3 millió nyugdíjas , a munkanélküliek és a ösztöndíjat kapó egyetemista. És igen ebből a pénzből kell kifizetni a köztisztviselőket, az APEH ellenőröket.  Persze 2 és fél millióan  vagyunk főállásban és még van másfél millió nem főállású munkavállaló. És ők is adóznak, de…

Igazából a másfél millió adója tartja el a céget. Persze ez a másfél millióból sokan vállalkoznak is és ezek a vállalkozások is termelnek. Azt is tudom, hogy vannak átfedések, de akkor is….

Számoljatok már…

Annyit szabad költeni, amennyit termelnek, sőt sokkal kevesebbet. Mert a szociális háló már beszedte az utóbbi 20 évben a maga vámját.

Ezek, akik ezt ki sem tudják felfogni, elmennek tüntetni, sztrájkolni és megnehezítik annak a maroknyi embernek az életét akiktől függnek.

Gratulálok nektek. Annyi eszetek van mint egy marék lepkének…

 

A múltkori postomban írtam az országban levő aktív munkaerő és a szociális rendszer miatti jólétben élők arányáról. Közben egy pár napig most figyeltem a politikát és hallgattam, hogy mit mondanak, hátha van valamennyi sütnivalójuk, de nincs.

Az alapprobléma, hogy Magyarországon a nemzeti összterméket másfél millióan termelik meg és alakunk kishazánkban kb 10 millióan. Tehát azon felül, hogy megtermelem a magamét minimum még 6 embernek a szociális hálóját is fenn kell tartani.

Ez csak úgy lehetséges, hogy az aktív termelőerőket olyan adórendszerrel állítjuk szembe, hogy megfordul a fejében, hogy akarom e ezt csinálni.

Miért is mondom ezt?

Vegyük például saját magamat. Egy szabadúszó szellemi foglalkozású egyed vagyok. A szabadúszó az azt jelenti, hogy van egy 3milla törzstőkéjű Kft.-m amit a közvetlen családtagommal ketten birtoklunk. A magyar jogrendszer elvárja, hogy minden Kft-ben dolgozzon valaki hivatalosan, hiszen ha nem dolgozik bejelentve senki, akkor hogyan termel?

Logikailag rendben is van, de…

Amiatt, hogy ne baszkuráljon mindenki és hogy legyen jogom orvosi ellátást igénybe venni emiatt bejelentettem magam a saját vállalkozásomban 8 órás időre. Az igazság az, hogy ez így van jó, hiszen a cégben dolgozom hivatalosan is. Tehát enyém a Kft és csak én dolgozok benne. Amit a Kft megtermel azt csakis én termelem meg. Ezért én úgy gondolom, hogy Kft, által megtermelt javak engem illetnek, de ez nem így van.

Kezdjünk el egy kicsit számolni.

Van mondjuk 4 olyan ügyfele a Kft-nek aki havonta fizet 4*200 000 Huf+áfát a szolgáltatásaimért, ami baromi jól hangzik egy szimpla közalkalmazottnak, de nézzük csak mivel jár ez, tehát vizsgáljuk meg a kiadási oldalt.

 

Könyvelő

24 000 Ft

Bankszámlavezetés

4 000 Ft

Közlekedési költségek

120 000 Ft

Telekommunkációs költségek

50 000 Ft

 

Ezek a járulékos költségei annak, hogy, partnerekkel tartom a kapcsolatot, az hogy van a vállalkozásom. Ráadásul szerintem én még elég visszafogott is vagyok. A telekommunikációs költség sem sok ahhoz képest, hogy többféle alternatívával rendelkezem a világhálóra való csatlakozáshoz. A közlekedési költségek sem olyan elszállósak, ha belegondolok, hogy 5x parkolok a városban és egy ezres oda is. Mindegy, nem részletezem ezt a dolgot tovább a lényeg, hogy 198 000 Huf +áfa kiadása a Kft-nek mindig van egy hónapban Már csak kb 600 + áfa maradt A teljes bevétel két százalékát helyi adóként be kell fizetni az önkorinak, tehát az is bruttó, 18 000 Huffot ebből az összegből  Azért bruttót mert elvileg bruttó forgalom után számolják az iparűzési adót, de ha nem nyugodtan fel lehet koncolni. Nem ezen a 2000-en fog múlni a számítás lényege. Aki egy kicsit is előrelátó vállalkozó, az képez valamennyi tartalékot. Én most mondjuk azt mondom, hogy 200 nettót tartalékolok a következő hónapra

Maradt tehát 380 e amit bérköltségre fordíthatok

Ez kb 280 e bruttóra jön ki.

Mert a vállalkozásomnak be kell fizetni utánam a munkáltatói járulékokat és az bizony esetünkben 95750 Huf. És még  nekem is be kell fizetnem az szja és egyéb himihumi szarokat 122900 Huf értékben.

Nah és mennyi nettóért küzdöttem egész hónapban? 157 100 Huf

Ez az én pénztárcámban levő pénz.

Nézzük csak mennyit is vesz vissza az állam? Mert ugye képeztem tartalékot is amit konkrétan nem tudom, hogy hogyan is számol, de társasági és különadó vonzata van, ami 20% , tehát a kis félretett céges pénz egy része is megy a levesbe konkrétan 40 000 huf

A cégnek maradt tehát 160000 Huf-ja

Ha én ezt ki akarom venni osztalék formájában, ami 35 %-os kulccsal adózik, Akkor ebből még 56000 ezret betolok az államnak osztalék adó címszóval. A maradék 104000 Hufot, pedig a hatályos SZJA alapján leadózom, ami úgy még 36400 az államnak, tehát nekem innen még lejöhet egy olyan 67000 huf.

Adók


Munkabér adóterhe

218 000 Ft

Iparűzési adó

18 000 Ft

Áfa

11 000 Ft

Társasági adó

40 000 Ft

Osztalékadó

56 000 Ft

SZJA az osztalék után

36 400 Ft

 

 

Összesen

379 400 Ft


Tehát irdatlan erőfeszítések és céges manőverek árán a megtermelt 800+áfa-ból lett 224000 Huf. Ami az én véleményem szerint mondjuk a nettó cég bevételem 27%-a  és 73%-ot fizettem az országnak. De ha bruttó értéken veszem akkor még többet.

Nem tudom érthető e, hogy miért kezdek haragudni ezekre a tehetetlen majmokra. Persze azt is tudom, hogy az a nettó végösszeg az akár sok is lehet egy tanárnak. Csak nincs szinten a befektetett munka. Mert én még szabadságra is laptoppal megyek és mondjuk tényleges szabadság 1 hét, mert ha máskor is kiírom a magam a munka törvénye szerint szabadságra, ezt az ügyfelek nem tartják tiszteletben, mert miért is tennék.

Hogyan tudnék fejlődni? Növelnia cégem bevételét? Ha mondjuk a 379000 Huf adóból, csak 179000 Kellene befizetnem az államnak és a maradék 200e-ből, mondjuk felvennék egy dolgozót, aki már többet tudna termelni és utána felvehetnék még egyet és még egyet.

Csakhogy, ha 200-al kevesebbet fizetnék, akkor melyik nyugdíjas halna éhen, vagy melyik cigány család nem tudna bejutni ingyen a faluból a városban levő hidromasszázs kúrájára???

Lehet hamarosan ennek az országnak kevesebbe lesz egy szellemi szabadfoglalkozásúból, egy olyanból aki minden hónapba a bevétele 73%-át odaadja, a rászoruló szegény cigány nagycsaládoknak, buziknak, politikusoknak, nyugdíjasoknak…

Nem értem…

2009.04.18. 11:04

Valaki elmondhatná nekem azt, hogy miért kap nagyobb büntetést egy cigarettacsempész, mint egy súlyos testi sértő????

 

Az első hazugság Bajnaitól

2009.04.18. 11:00

Konkrétan emlékszem, hogy húsvét utáni kedden, Bajnai a marketing szövegében azt mondta, hogy pénteken el fogja mondani, a kormánya programját, miután túllesznek az első kormányülésen.

Nos… Tájékoztatok mindenkit, hogy az tegnap volt és semmi, de semmi nem hangzott el a programról. Ez az én olvasatomban  a következőt jelenti: Ezek időt húznak és alkalmatlanok az ország vezetésére. Ezenkívül kibaszottúl nincs semmilyen programjuk. Egyszerűen a kommunista barátokat akarják még egy évig a hatalom közelében tartani.

Az én szememben most már véglegesen leszerepeltek. Alkalmatlanok. Törvényes ugyan a megválasztásuk, de etikátlan. Sajnos tényleg úgy gondolom, hogy ezek csak saját magukra gondolnak és nem szempont nekik az állam helyzete.

Persze tudom, hogy mi választottuk őket meg másodszor is, de nem erre kaptak bizalmat. Nem arra, hogy tönkretegyenek mindent.

Jelenleg 2 millió 96 ezer az öregségi nyugdíjasok száma. A nyugdíjszerű juttatások száma összesen 3 millió 50 ezer. E szám önmagában is nagy, igazán ijesztővé azonban a foglalkoztatottak (3,58 milliós) számával összevetve válik.  Egy foglalkoztatottra 0,79 nyugdíjas jut, és ennek az aránynak a folyamatos rosszabbodása várható, tekintettel az egyre romló demográfiai helyzetre, az egyre csökkenő születésszámra.

Utána néztem a ksh adatbázisában, hogy a ténylegesen teljes munkaidőben foglalkoztatott adófizetők száma 2,5 millió fő, de ebből állami alkalmazott 700 e fő. A lényeg, hogy kis hazánkat 1 millió 800 ezer ember tarja el.  Ez igazán az ijesztő adat.

Visszatérve a hazugságokra. Szeretném tudni, hogy az új kormány mit akar tenni, hogy annak érdekében, hogy az én adóforintjaim, ne 8 vadidegen szájat kelljen, hogy eltartson…

 

süti beállítások módosítása