Sosem foci.

2010.07.02. 08:18

Világ életemben hidegen hagyott a foci. Peresze gyerekkoromban lementem a grundra a haverokkal olykor, de nem ez volt a kedvenc elfoglaltságom. A meccseket a tv-ben sem szerettem nézni, mert nem láttam benne semmi néznivalót. És életemben egyszer voltam igazi meccsen, valami jótékonysági cucumucu volt, de ott sem tudtak rabul ejteni, sőt ott távolodtam el csak igazán.

De most…
Nem tudom, hogy mi volt az az indok, hogy bekapcsoljam az első meccset a Dél-afrikai focivb-n, de bekapcsoltam és még ha félszemmel is, de bizony elmondhatom magamról, hogy láttam az összes meccset.
Drukker nem vagyok, hiszen a bordától mindig megkérdem, hogy melyik csapatnak drukkol és én csak azért is mindig a másiknak drukkolok. Nincs kedvenc, nincs favorit. Nah jó nagyon tetszik, ahogy Maradona csapatot csinált az Argentinokból.
Szóval miért nézem és kísérem figyelemmel akár a meccseket követő pletykákat is? Az egésznek roppant jó atmoszférája van. Lehet köpködni a MTV-t, de szerintem ezt az atmoszférát Ők teremtik meg, azzal ahogyan kommentálnak, ahogyan a stúdióbeszélgetések zajlanak, vagy akár a meccsbeharangozókban.
A végeredményt tekintve lényegtelen, hogy ki győz, csak győzzőn már valaki, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy ki a legjobb és már várom a mai meccseket.
Hollandia vagy Brazília ööö Brazília vagy Hollandia ööö Hollandia vagy Brazília….
Uruguay vagy Ghána ööö Ghána vagy Uruguay ööö Uruguay vagy Ghána….

 

:-D

A frank alapú hitelről

2010.06.30. 12:07

Ismét felerősödött a kényszer, hogy a magyar államnak meg kell segítenie a devizahitelesek gondjain. Bennem meg ismét felerősödött a az ellenkezés vágya, hogy miért is tenné?
 
Mondom ezt úgy, hogy nekem is van frank alapú hitelem, ráadásul nem lakás, hanem valami egyéb hitel. Mondom ezt úgy, hogy a hitel felvételének pillanatától figyelve gyakorlatilag megduplázódott a havi törlesztő részletem és most már régen vastagon hatszámjegy feletti ez az összeg.
 
Én tisztában voltam a hitel felvételének pillanatában az ilyen típusú hitelek kockázatával és mégis belevágtam, hiszen az állam azt kommunikálta abban az időben, hogy a magyar gazdaság fasza és stabil. Na nem az. Emiatt sajnos kénytelen vagyok elfogadni a sorsom, persze anyázok, hogy sokszor egyoldalúan mozognak havi összegek.
 
A másik dolog, ami miatt sok ember valami deviza alapú hitel mellett döntött, mert abban az időben gyakorlatilag nem volt más. Én egyszerűen nem találtam forint alapú konstrukciót, ami megfelelt volna. Mert ugye a hitelek úgynevezett banki termékek és abban nem volt elérhető ilyen forint alapú termék.
 
Szóval a kényszer és vállalható kockázat függvényében hoztam egy döntést és felvettem a hitelt.
 
Arról is kell beszélni, hogy amikor az átlagember hitelfelvétel mellett dönt, akkor már gyakorlatilag késő és az utolsó utáni pillanatban vesz fel a hitelt. Emiatt gyakorlatilag bármit aláír, amit a bank elétesz, csakhogy mielőbb jusson a hőn áhított összeghez, hiszen attól várja a problémák elsimulását. Tehát itt egy komoly emberi és érzelmi oldala is van a döntésnek.
 
ÖÖÖ egy kicsit hosszúra nyúlt a bevezető…
 
Tehát sok ember eladósodott és jobban annál, mint ahogy szeretett volna, ráadásul kiszámíthatatlan módon. Viszont az államnak meg az az érdeke, hogy az állampolgárok legyenek sokan, menjenek dolgozni, és termeljék az adót. Ha nincs az ember feje felett ház, mert elviszi a bank, nem sok kedve lesz dolgozni. Akkor sem lesz kedve dolgozni, ha nem viszi el a bank a házat a feje fölül, hanem minden pénzt elvisz a bank, amit megtermel.
Az embernek szüksége van egy kis szabadságra, amitől embernek érzi magát. A saját tapasztalatomból kiindulva, ha a havi bevételem 75%-át kifizetem ilyen olyan kötelező dolgokra, az még a kezelhető szint. Ha ezt forintosítom, akkor azt mondom, hogy ha van 100000 havi bejövő korpám, és hitelre rezsire kifizetek 75 000-et, de marad 25000 Ft.-om magamra, kajára ruhára, az a küszöb. HA ennél kevesebb marad, akkor kibaszottul szarul kezdem érezni magam.
 
Nostehát. Épeszű, vagy közel épeszű ember hogyan számol a hitel felvételekor:
Van nekem 100000 pénzem minden hónapban, 33000 ft hitelt be tudok vállalni, a rezsim is 33000 ft, tehát marad 34000 Ft.-om, amiből megvagyok és van egy kis mozgásterem is, de amikor a havi hitelfizetés beugrik a duplájára, akkor havonta marad 1 ezer pénzem mindenre.
Nem annyira könnyen viseli az ember és elkezd agyalni, hogy mit lehet csinálni? Valami plusz munkát próbál vállalni, hogy több legyen a bevétel, de mostanában nem nagyon van plusz munka és ha nem jár ezzel sikerrel, akkor agyal tovább. Akkor valahogy ki kellene fizetni a hitelt. De amikor lekéri az egyenleget megdöbbenve tapasztalja, hogy több a forintosított tőketartozása mint amennyit felvett. Emiatt finoman fogalmazva is elég ideges lesz. Kiszállni a hitelből nem lehet, fizetni nem lehet, akkor mit csináljon? Elkezd kiskapukat keresni. Sokat nem fog találni, és azok is etikátlanok. Mert ugye, ha nincs semmim, akkor végrehajtani sem tudnak semmit, de ez sem megoldás. Aztán ebben az őrlődésben szépen elmúlnak a szép napok, tönkre megy egy család, elveszíti a munkahelyét és földönfutó lesz. ÉS a lényeg: NEM TERMEL ADÓT AZ ÁLLAMNAK.
 
Tehát emiatt érzi úgy az állam, hogy meg kell segíteni a devizahiteleseket. Viszont az állam nem saját, hanem az adót még fizetni képes állampolgárok és cégek adóforintjait használhatja, azaz az nem az Övé, és szerintem önhatalmúlag nem is használhatja. De mi van akkor, ha nincs pénz az államkasszába, arra, hogy megsegítsük szegény embereket. Az állam elkezdi keresni hitelfelvételi megoldásokat. És higgyük el fog kapni, de kinek a kontójára?
 
Mindenkiére...
 
Minden magyar lakoséra. Ezt megteheti? Hát már sok-sok kormány megtette, emiatt mindegyik feljogosítva érzi magát rá. De morálisan megteheti e? Ez nagy kérdés. Az összlakosságot plusz adóságba hajszolni, csak mert százezer rossz pénzügyi döntést hozott?
 
Az én saját véleményem, amiért meg lehet kövezni, azoknak akik nem olvasták eme agymenésem elejét, az hogy nem szabad megsegíteni Őket. Közéjük értve magamat is. Nem az állam feladata, hogy ilyen olyan módszerrel kozmetikázza a háztartások adatait. Az államnak az a feladata, hogy a számára befizetett adót jól költse el. De nem többet, csak addig nyújtózkodjon amíg lehet. Éppen eleget költ az állam a jóléti rendszerre.
 
Mi lesz az emberekkel, akik nem tudják tovább fizetni a hiteleiket?
Eladják a házukat amit nem tudnak fizetni, megpróbálják belőle kifizetni a tartozásukat és kissebbe költöznek. Ha ezt nem tudják megtenni, akkor csőd, árverezés, csókolom. Lehet költözni. Hogy hova? Az nem az állam és köz feladata. A bank meg kenje a hajára a házat, a sokkal kevesebb befolyt pénzt. Ha elegendő ilyen van akkor a bank könnyen fizetésképtelenné válik, mint azt láttuk Amerikában is. Viszont nem kell mentőcsomagolni.
Hagyni eldőlni a bankokat is.
 
Hóhó, mondják most az okosok… És mi lesz betétesek pénzével?
 
Az is megy a levesbe. ÉS ez lenne az a pillanat, amikor az emberek felemelnék kis buksijukat és rendbe tennék a hitelezést, Magyarországon.
Tudom, hogy úgy hangzik mint egy anarchia, de nem az. Ahhoz, hogy egy romos ház új legyen, bizony egy idő után egyszerűbb letúrni az egészet és újrakezdeni, nem pedig sarazni a falakat tovább.
 
Érzem én is, hogy ez egy erőszakos megoldás és sok-sok ember lenne földönfutó utána. Lehet köztük lennék én is, de tudom, hogy egy megfelelően etikus rendszer mellett ezt ki lehetne alakítani. Az állam pedig ebbe ne szóljon bele. Ez itt egy piaci folyamat, aminek el kell jönnie, mert ha nem, akkor soha nem lesz vége ennek.
Akkor az lesz, hogy 10-15 év múlva, amikorra kifutnának a megmarad frank alapú hitelek, 1 svájci frank 5 millió forintot fog érni, mert megtehetik.
 
Természetesen én nem vagyok közgazdász, vagy szociólogus, leginkább a saját tapasztalatim vannak az írásban, ha azok nem helyénvalóak, akkor várom mások véleményét és vitassuk meg.
 

 

Asztaqrva…

2010.06.28. 10:24

A mai második felmordulásom arról szól, hogy a picsába van az, hogy télen alacsony-fűtőértékű gázt adnak gázszolgáltatók és horror a számla és most nyáron csak, hogy magas legyen a számla magas fűtőértékűt adnak?
Tudom, hogy a kérdés költői, de agyamat hagytam el, hogy a gyakorlatilag nulla gázfogyasztásra kaptam egy 3500 hufos számlát, mert most valami kibebaszott szuper gázt nyomtak a rendszerbe.
Azt hiszem eljött az ideje annak, hogy elkezdjek utána járni, hogy hogyan lehet ellenőrizni a gázszolgáltatókat amiatt, hogy milyen fűtőértékű gázt adnak. Egyébként arra is kíváncsi lennék, hogy külföldről a gázcsőben különböző áron vesszük e gázt a fűtőértéktől függően.

 

Elég már…

2010.06.28. 09:32

 

Mint azt korábban már írtam kurvára nem értek egyet azzal, hogy segíteni kell a szerencsétlen árvízkárosultakat. Ennek baromi egyszerű az oka, mégpedig az, hogy nekem sem segít senki, ha elromlik az autóm, vagy beázik a lakásom, vagy neadjisten a szomszéd kiskölök berúgja focilabdával az ablakomat. Nem is várom el, hogy segítsenek, hiszen megoldom saját erőből, mert dolgozok, mert fizetek biztosítást, mert ésszel közelítem meg a vagyontárgyaimat tekintő lehetséges veszélyforrásokat.
 
Összedőlt a háza… Na és? Akkor lehet építeni újat, de nem az én adómból, amiből már így is eleget herdálnak el a közjó fenntartására. „Bútorokat meg ilyen olyan szarokat is lehet venni nekik, hiszen elvitte a víz azt is”, mondják az okosok. Ne már… Én meg vehetem meg a bútoraimat magamnak.
 
Mi a lófasz van emberek? Vegyétek már észre magatokat. Nem a szocialista időket éljük már, ahol ami az enyém a tied is. Az én adóforintjaimból pedig megtiltom, hogy bárki is egy fillért is erre a célra utaljon át. Ha mindáron segíteni akarnak azok akiknek pénzük van adakozzanak a nettó fizujukból és akkor elmondhatja magáról, hogy faszagyerek vagyok. Még én is azt fogom rá mondani.
 
Ezért tart itt ez az ország, ahol. Egyszerűen mindenki azt gondolja, hogy neki minden jár. Jár a nyugdíj, jár a gáztámogatás, jár az ingyen orvos, jár a segély, jár az ingyenes felsőoktatás. Ha nem kapom meg, vagy esetleg csökkenteni akarnak rajta, akkor meg lázadok, mert ez nekem jár. LÓFASZT A SEGGETEKBE! Én meg küzdjek, hogy kifizessem a vállalkozásom után az adókat, a munkabéreket, meg a munkabérekre rakott adót, a leendő konkurenciámnak meg fizessem az oktatását, vagy a külföldre költöző orvosok egyetemi költségeit.
 
HA meg azt mondom, hogy én nem fizetem a ti szarotokat, azaz nem fizetek adót, akkor meg én vagyok megbüntetve, a miattatok fent tartott hivatalokból. Igen miattatok van ekkora önkormányzat, meg ennyi hivatal. Aki dolgozik, annak nincs ideje segélyért sorba állni, ahhoz nem megy ki a rendőr állandóan, Ő miatta nem kell munkanélküli hivatalt fenntartani. Az adóhivatal is lehetne negyedakkora, ha mindenki fizetné rendesen amit kell, és nem kellene vadászni azokat akik csalnak meg lopnak, ha nem kellene ezt sok nektek megadott kedvezményt követni.
 
Elég volt belőletek, hallani sem akarok rólatok többet. Aki meg olvassa és nem tartozik közétek, úgy is tudja magáról…

 

 

Egy kicsit az árvízről…

2010.06.08. 15:40

Kérek mindenkit, hogy ne egyből megkövezzen e sorok olvasása során, hanem először gondolja végig azt amit itt leírok.

Nagyon sajnálok mindenkit aki mindent megtett annak érdekében, hogy elkerülje, de mégis elöntötte a víz a házát és az élőhelye lakhatatlanná vált.
De…
Egyik televíziós riportműsorban feltettek egy kérdést a kitelepítetteknek, hogy mi lesz ezután? Volt e biztosítás a házon? A válaszok 99%-a az volt, hogy nincs pénzem, nem volt biztosításom és most majd az ég alatt kell majd aludnom. Illetve az, hogy senki nem segített nekik. Ezen kívűl az egész ország, a parlament és mindenki azon van, hogy meg kell segíteni mindenkit, és majd az állam segít az újjáépítésben.
Tehát ismét mástól várják a gondjaik megoldását azok akik elenyésző biztosítási összeget is sajnáltak a házukra.
Néztem a riportműsort és nem értettem. Miért kell az én adómból mások összedőlt házait megjavítani. Nekem ki kell fizetnem az adót és emiatt nem tudom befejezni a lakásomat. Viszont abból az adóból meg felépítenek majd egy csomó házat olyanoknak, akik havi 3000 forintot sajnáltak egy biztosításra és még ezt a minimumot sem tették meg az öngondoskodásuk érdekében.
Fizessenek a biztosítók, fizessük ki a gátak helyreállítását, de ne fizessük már ki mások rom házának felújítását, amit már réges-régen meg kellett volna tegyenek.
És igen, aki nem gondoskodott magáról, az ne várja már, hogy mások majd gondoskodnak róluk.

 

Álszentek országa

2010.05.11. 12:24

 

Idáig is volt némi sejtésem, arról hogy ebben az országban az emberek más szemében a szálkát is meglátják, de a sajátjukban a gerendát sem, de most már biztosra veszem, hogy így van.
Magyarországon 2007-ben a becsült alkoholisták száma körülbelül 500 000 fő az én becslésem, ami aztán messze nem tényeken alapszik, hogy a magyar lakosság felnőtt részének KB fele viszonylag rendszeresen fogyaszt szeszes italt. Ez a rendszerség lehet, heti, havi gyakoriság, de bizony megesik.
S. András, jelenleg még nem bizonyítottan, piásan ült autóba és balesetet okozott, megvárta a mentőket, majd hazament. Ez gyakorlatilag nem hír. Ha ezt hallják az emberek fel sem kapják fejüket, mert tesznek rá, hogy ki, mikor, miért piált egy egész éjszakát végig. Az sem igazán érdekli őket, hogy részegen autóba ült, mert velük is megesik olykor, hogy 1-1 sör vagy 1-1- pohár bor után vezetnek.
De ha azt halljuk a rádióban, vagy a televízióban, hogy Stohl András, jelenleg még nem bizonyítottan, piásan ült autóba és balesetet okozott, megvárta a mentőket, majd hazament. Mindenki felkapja a fejét és elkezd hangosan anyázni. A munkahelyein nem igénylik tovább a munkáját, elítélik cselekedeteit és Ő lesz az ország fája, amihez minden kutyát oda karnak vezetni. Az senkit sem érdekel, hogy jó e a munkájában. Feltételezem az, hiszen eléggé felkapott médiaszemélyiség. És egyébként is. Neki főállásban médiaszemélyiségnek kell lennie? Én megőrülnék, ha nem mehetnék el nyugodtan úgy piálni, hogy ne kamerázzák minden lépésemet. Tehát az hogy piásan autóba ült, az elítélendő, számoljon el magával és a baleset résztvevőivel. Viszont ehhez senki másnak semmi köze.
Arról, hogy mindenkinek van valami okos lealázó hozzászólása, hogy mekkora gyökér és egyebek, először pillantson már magába, hogy egy fikarcnyival jobb e ennél???

 

 

Magyar utópia.

2010.04.29. 13:18

Azt hiszem, hogy zavar van az erőben, legalábbis úgy érzem. Görögországi eseményeket elnézegetve a következő dolog jutott eszembe.
Magyarország egy expresszvonaton ül és egy leomlott híd felé száguld eszeveszetten. Megállásra nem sok esély van, gyakorlatilag nulla, el fogja érni a szakadékot és bele is zuhan. Miért is gondom ezt?
A számokból. A magyar gazdaság nem versenyképes. És itt nem csak 1-1 cégre gondolok, hanem az egész ország társadalmi és demográfiai berendezkedése eleve megpecsételi a sorsát.
Egy választást meg lehet nyerni azzal is, hogy nem szólok semmit, vagy hogy nem mondom el, hogy mit akarok csinálni. Egy választást meg lehet nyerni akár kétharmados többséggel, úgy hogy valaki más mindent tönkretesz, és a leendő nyertes csak bölcsen hallgat. Ez történt.
Megnyerte a választást és most ezzel a hatalommal tenni kell valamit.
Én hiszek a demokráciában, ezért nem hiszem, hogy új császára lett Magyarországnak. Hiszem, mert ezt kell hinnem, de azért vannak dolgok amik aggasztanak. Például Görögország. A számokra visszatérve. Egy ország akkor sikeres, az én egyszerű felfogásom szerint ha, a benne élők egymásnak hátukat összevetve küzdenek érte. HA ez az egység megbomlik, akkor nem lehet sikeres. Akkor sem sikeres, ha a küzdők aránytalanul kevesebben vannak azoknál,mint akiknek már nem kell küzdeni. Nem szeretném bántani a nyugdíjasokat, mert ők nem tehetnek semmiről. De az országunk rettenetesen elöregedett.
Kevés a fiatal ahhoz képest, hogy mennyi az idős. Azt már korábban is kifejtettem, hogy rossz az arány. De erről nem tehet senki. Viszont én már ezt egy kicsit unom. Dolgozok éjjel-nappal termelem a pénzt, hogy tudjak adózni. A feleségem ugyanezt teszi. Befizetjük tisztességgel azt amit kell. És azt látjuk, hogy nagyobb százalékot fizettünk be, mint ami nekünk maradt. Ne is menjünk bele az arányokba. Nem érdekes. Az ismerőseink barátaink is így vannak vele.
Mégis azt látjuk, hogy nem jó. Több mint 15 éve aktív tagja vagyok a társadalomnak. Fizetem a nyugdíj dolgokat, egészségügyi és egyéb adókat. Elképzelhetetlen összegeket fizettem már be a jövedéki adóba is. Az ÁFA-ról ne is beszéljünk. 15 éve azért fizetek, hogy fent tartsak egy nem működő rendszert ami egy expresszvonaton ül és robog a szakadék felé.
Nincs kiút. Ha azonnal visszafogja az állam a kiadásokat, azonnal lecsökkenti és újraszámolja a segélyezési és nyugdíjrendszert, akkor az utcára mennek és tüntetnek.
HA nem fogja vissza, akkor tönkre megy az ország, mert mi is elmegyünk innen és inkább olyan országnak fizetek adót aki, meg is becsül és azt mondja, hogy barátom nekem csak a fele kell. Akkor meg nem lesz aki fizesse. Mindenki azt mondja, hogy a magyar röghöz kötött nép. Hja. Anyám az. De én már egyre kevésbé ragaszkodom a rögeimhez.
Hogy állítható meg. Van aki szerint adórendőrséggel, a szólásszabadság korlátozásával. Mások szerint másképen.
Én sokáig bizakodó voltam, de már nem. Szerintem ez a szakadék már túl közel van.

Görög előjel

2010.04.29. 13:17

 

Szeretném ha mindenki jól megnézné Görögországot most. Ott ugyanis az történik ami nálunk fog. Le akarják felezni a közszférát és elindultak a sztrájkok. Mindenki ordít, mindenki azt magyarázza, hogy miért nem jó ez az egész.
Pedig csak megteszik a szükséges lépéseket, hogy optimalizálják az államháztartás kiadásait.
Görögországban százalékos arányban kevesebb is a közszolga mint Magyarországon, mégis azonnali beavatkozásként ezt a területet lehet változtatni, kicsinyíteni.
Az EU támogat ugyan,de feltételekkel. De mik ezek a feltételek? Az hogy legyen rend az ország pénzügyeiben. Ezt pedig csak úgy lehet, ha az álam húz egyet-kettőt az övén.
Viszont ez a jóléti és szociális társadalomra iszonyatos hatással lesz, emiatt meg az emberek kimennek az utcára. Nem akarják elveszíteni az ingyenes dolgokat. Még azon az áron sem, hogy tönk szélére kerül az országuk.

 

Jött a hír, hogy a természetvédők, új hajóját az Ady Gil nevű szupergyors motorcsónakok egy bálnavadász hajó direkt összetörte. Most megnéztem a videót róla és tényleg. A bálnavadász tényleg nekiment, közben vízágyúzta és röhögcséltek a hajón.
Ez olyan szánalmas. Értem én, hogy a bálna fincsi, meg azt is értem, hogy sokaknak élni kell valamiből, de akkor is. Nézzük meg ezekete a videókat. Agyhalál...
 

 

 

 

 

HA ekkora a bálnahusira a kereslet akkor tenyésszenek bálnát. Nincs konfliktus és az ételcélú disznótenyésztést meg annyira nem ítélik el, tehát ha párhuzamot vonok, akkor tessék bálnatenyészfarmokat létrehozni. Hely van, mert az óceán nagy. Jah, hogy nem bírnák kajával a bálnák számára? Az meg csöcs, jó helyre kell tenni a farmot. A bálna jön megy? Hm akkor nagyobb helyen tessék tenyészteni. A bálna erős? Tessék jó erős kerítést odatenni.
Vagy ezek túl nagy gondok? Akkor meg nem kell erőltetni a bálnahusi vasárnapi ebédhez való felhasználását… A japánok értelmes embereknek tűnek nekem, bizonyára megértik…

 

Nem másról szól ez, csak a távközlési szolgáltatók és az általuk csak hűségnyilatkozatnak hívott, holtomiglan holtodiglanról.

Ezelőtt 6 évvel leszerződtem egy távközlési szolgáltatóval, hogy számomra internetet biztosítsanak. A csodálatos élményem velük meg is maradt vagy 4 évig, de aztán a eladták a céget, lett neki más tulajdonosa, akiknek nem a fejlődés, stabilitás, tisztességes üzlet, hanem csak és kizárólag a profit lett az elsődleges szempont. Viszont ez hozta magával azt, hogy a fejlődés megállt, az ügyfélszolgálatosok, akik előtte kedvesek és segítőkészek voltak, tréningen tanulták, hogyan legyen rohadékok. Történt még, hogy ebben a 2 évben gyakorlatilag kétszer változott a lakóhelyem, az első helyre átkötettem, de utána annyira rossz lett a szolgáltatási színvonal, hogy a jelenlegi lakóhelyemre, már nem is akartam tovább hozni, de a fő probléma az, hogy bármilyen változtatás történik, abban az pillanatban növekszik a módosítás időpillanatától kezdődően, a hűségidő egy évvel.

Először megváltoztattam a címet, rámhajítottak 1 év pluszt, aztán egy jelentéktelen dolgot modosíttattam a számlázási címen, megint 1 év. Egyszerűen agyrém, hogy most meg nem akartam tovább, mert elköltöztünk, rámvágnak olyan kötbért, hogy levegőt sem kapok.

 

Indoklás az, hogy 3 hónappal a hűségnyilatkozatom lejárta előtt el merek költözni, és nem kívánom tovább vinni a szolgáltatásukat. 6 évig precízen fizettem, elfogadtam a magyarázataikat a kiesésekkel kapcsolatban, de annyi arc nincs bennük, hogy fel lehessen mondani a szerződést, egy tökéletesen életszerű helyzet miatt. A hab a tortán, hogy amikor bementem a szolgáltató ügyfélszolgálatára, hogy itt és most fel szeretném mondani a szerződést, nem is lehetett ezt végrehajtani, mert majd küldenek egy levelet, meg egy egy csekket a végső számláról. Én hiába erősködtem, hogy itt a vége, tessék most itt lezárni a dolgokat, tessék meghatározni, az összeget amivel ki lehet ebből lépni és hadd fizessem be most ezt az összeget. A reakció az volt, hogy 8 nap, majd küldik postán. A felmondás 1 hónapja volt, de még egy levelet sem kaptam. Ismerve a szolgáltató ügyintézés módját, nem is fogok kapni semmit, csak 5 hónap mulva egy végrehajtói levelet, hogy fizessek sokk százezezer forintot, mert nem egyenlítettem ki a számlát. Tudom, hogy így lesz és, hogy ezt elkerüljem ismét be kell mennem az ügyfélszolgálatra és nagyon-nagyon hangosan követelni, hogy lezárhassam a szerződést. Ez csak egy szolgáltató. A fura az, hogy mind ilyen. Mindegyiknek az az érdeke, hogy ilyen módon láncolják magukhoz az ügyfeleket. Csak azt nem értem, hogy miért nem normális hozzáállással, megfelelő szolgáltatással teszik ezt, mert

süti beállítások módosítása