Várakozás
2007.06.07. 21:54
Ácsorgunk, mert várjuk, hogy történjen valami és kezdhessünk végre dolgozni. Viszontagságosan indult ez a mai nap is. A brazil munkaerő, hajlamos hibákat elkövetni és hiába magyaráztuk nekik, hogy nyitva van az a leeresztő szelep, nem hallgattak ránk. Aztán az egész platform leállt, mert gáz került a levegőbe. Meg vannak arról győződve, hogy egy tömítés engedett. Mi meg megvagyunk arról győződve, hogy faszok. Egyszerűen nincs rá jobb szó. Nyomás alá akarták helyezni a kamrát, amivel dolgozunk, de nem zárták le a lefúvató szelepet és kifújt az egész. Nem is óvatosan nyitotta a csapot az operátor, hanem rábaszta a teljes nyomást a kamrára. A szél természetesen visszafelé fújt és pont a gázérzékelőre hajtotta az anyagot. Persze, hogy elvitte a tömítést is, de nem az volt a fő probléma. A Fő gond az, hogy nem ismerik a fizikának azt az alaptézisét, hogy ne pisálj széllel szembe. Mi meg csak akkor tudunk dolgozni, ha a kamra nyomás alá kerül, de most fontosabb ebédelni és ez ilyenkor mikor csinálni kell valamit, hosszú ideig képes az ebédidő tartani.
Nekünk meg van egy olyan érzésünk, hogy ma lesz az utolsó munkanapunk a platformon, mert már a mai munkánkat is meg akarták akadályozni, arra való hivatkozással, hogy még mindig nem jó a WC. Holnap sem lesz jó, szombatra megjavul, de elromlik az idő. Ez mindig így van. És amikor előre be is jelentik, hogy ha nem javul meg a kló akkor nem jöhetünk, akkor halál biztos, hogy nem jöhetünk. Mindegy…
Még csak 13:36 van és akkor rendelkezésünkre áll még 2 tevékeny óra. A kilövés 6 perc alatt lefut, tehát ha egy óra alatt végeznek, akkor minden esélyünk megvan, hogy a projectet úgy zárjuk le, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva. Ha nem akkor stressz helyzet van már megint. Ilyenkor olyan várakozással nézünk a következő 2 órára, hogy azt senki nem tudja elképzelni. Én sem tudtam idáig.
- 13:43 Megjelent az operátor, aki elbaszta az első feltöltést és elkezdi nyitni a kamrát, sokat viccelődik és arra kíváncsi, hogy hogyan mondják magyarul, hogy „tojás”.
- 13:54 A kamra nyitva, de eltűntek a workerek. A szemrevételezés után megállapítottuk, hogy a tömítés közel cseppfolyós állapotba került.
- 13:56 Visszajöttek és megkezdték a tömítés cseréjét
- 13:58 Tömítés csere kész, megkezdik a kamra visszazárását
- 14:00 A vészleállítási riadó után most települtem vissza a munkahelyemre és rendszerteszt azt mutatta, hogy minden rendben. A kamra visszazárása tart. Az Attty is segít benne, mert nem merjük a véletlenre bízni az utolsó 2 óránkat.
- 14:09 A kamra zárása kész és megkezdődik a nyomás alá helyezése.
- 14:30 A kamra nyomás alatt és az első szimulált futatást sikeresen végrehajtottuk
- 14:37 Ismét a valós indítási parancsra várunk amit automata üzemmódban kívánunk futtatni
- 15:03 Kilövési engedélyt kaptunk. Odahívtuk a főnököt is, hogy a teljesítést igazolja
- 15:15 sikeres kilövést hajtottunk végre automata üzemmódban, a főnök jelenlétében. Részünkről project Completted. Ekkor a Cesar megkérdezte, hogy hol a 3-as PIG.
- 15:20 Nem írták alá a teljesítést, mert a hidraulikus rendszer meghibásodott és ráejtette 2-es PIG-re a 3-ast.
- 15:30 Megjött a helikopter, mi pedig kétségbe vagyunk esve, mert nem értünk a hidraulikához, és tudjuk, hogy nem a mi feladatunk ennek a megjavítása. Képtelenek is vagyunk rá.
Prológus:
A visszaúton a hotelbe CESAR barátunk mondta, hogy a platform vezetője több indítást szeretne látni, mert így nincs meggyőződve arról, hogy minden megfelelően működik... Akkor viszont nem értem, hogy mi a picsát csináltunk itt 3 hétig. A 3 hétre 35 PIG indítás volt tervezve, végrehajthattunk 12-őt a maiakkal együtt. Mindenről jelentést írtunk és mindent aláírt. Lővésünk sincs mi legyen most...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek